بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

نوستالژی| قعرنشینی ابومسلم در لیگ ناتمام تخت جمشید

  • کد خبر: ۷۵۷۹۵
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
نوستالژی| قعرنشینی ابومسلم در لیگ ناتمام تخت جمشید
پایان حضور سیاه‌جامگان در لیگ ششم تخت جمشید که با حواشی ریز و درشتی همراه بود و به پایان نرسید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ مرور لیگ ششم تخت‌جمشید هم مثل خود این مسابقات دچار وقفه شد تا به‌خوبی حال‌وروز آن روز‌های فوتبال عینیت یابد.


نماینده خراسان پس از صعود به لیگ دسته‌اول چنان‌چه در هفته‌های پیش گفتیم، در اولین گام ۱۲اسفند۵۶ کارش را با تساوی در اهواز آغاز کرد و پس از آن در برابر برق در شیراز و شهباز در مشهد تن به شکست داد و پس از کسب یک امتیاز مقابل بانک‌ملی در ورزشگاه سعدآباد، همچون سایر تیم‌ها به استراحت رفت تا حشمت‌خان مهاجرانی آسوده به کار تیم‌ملی بپردازد. پس از بازگشت تیم‌ملی از جام‌جهانی۱۹۷۸ آرژانتین، مجدد چرخ فوتبال به حرکت درآمد و ابومسلمی‌ها اول‌تیر۵۷ با تساوی ۱ بر ۱ در تبریز مقابل تراکتورسازی هفته پنجم را پشت‌سر گذاشتند.

 

شکست مقابل پرسپولیس و کسب پیروزی مقابل هما و دارایی حاصل ۳ هفته حضور متوالی ابومسلم در تهران بود. مشکی‌ها هفته نهم را با شکست سنگین ۳بر ۱ در سعدآباد مقابل ماشین‌سازی سپری کردند و پس از آن هم مقابل تاج در خانه تن به شکست دادند. ابومسلم در هفته یازدهم در اصفهان به‌مصاف ذوب‌آهن رفت و در دیداری نفس‌گیر ۳بر۲ پیروز شد، اما هفته بعد در مشهد در مقابل نفت‌آبادان تن به شکست داد تا در رده چهاردهم جدول جا خوش کند. اینک ادامه مرور این رقابت‌ها.


شکست خانگی در آخرین بازی

هفته سیزدهم ششمین دوره جام تخت‌جمشید درحالی آغاز شد که ۲ دیدار لغو و مکان یک مسابقه نیز تغییر کرد! درحالی‌که قرار بود دربی پایتخت میان ۲ تیم قرمز و آبی برگزار شود، هرچند به‌طور رسمی علت این اتفاق اعلام نشد، همه می‌دانستند باتوجه‌به قیام همه‌گیر مردم به‌ویژه در تهران، نهاد‌های امنیتی اجازه برگزاری این مسابقه را نداده‌اند. در مشهد، اما سیاه‌جامگان خراسانی بار دیگر در ورزشگاه خانگی به میدان رفتند. جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۵۷ و این‌بار به‌جای جنوب، میهمانشان از شمال کشور بود. قو‌های سپید انزلی که در میانه جدول قرار داشتند، برای تک‌امتیاز گام به میدان گذاشتند و در مقابل، ابومسلم برای پیروزی مصمم بود.

 

آن‌ها، ولی در این بازی عسگرخانی را نداشتند، پس از مدت‌ها مجید تشرفی از بند مصدومیت رسته و به‌جای دفاع در نوک حمله قرار گرفته بود تا سیدمهدی قیاسی تیمش را با ترکیب هجومی روانه میدان کند، اما اکبر میثاقیان روی ارسال کرنر با ضربه سر دروازه تیم سابقش را گشود تا پس از آن سیاه‌جامگان ۸۰ دقیقه حمله کنند و البته ره به‌جایی نبرند! شکستی که کام ۷۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه را تلخ کرد به‌گونه‌ای که به نشانه اعتراض دقایق پایانی بازی ورزشگاه را ترک کردند. آن‌ها در اواسط نیمه دوم حتی به تشویق‌های داریوش بوقی هم توجهی نداشتند و طفلک بوقچی ابومسلم اولین‌بار در گوشه‌ای نشست و با حسرت چشم به زمین دوخت و اشک ریخت. شاید هم به‌یاد عشق بربادرفته‌اش در زندگی، چشمانش خیس شد!


و بازهم تعطیلی لیگ

جمعه ۳ شهریور طبق برنامه ابومسلم می‌باید میزبان تیم رستاخیز خرمشهر باشد؛ تیمی که فصل قبل برای صعود به دسته‌اول ۲ دیدار جنجالی و پرحاشیه را مقابل سیاه‌جامگان پشت‌سر گذاشته بود، اما فدراسیون فوتبال به بهانه تقارن بازی‌های این هفته با شب‌های قدر و پس از آن اردوی تیم‌ملی برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل تیم‌ملی شوروی ۲ هفته بازی‌ها را تعطیل اعلام کرد. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده بود این مسابقات پس از برگزاری مسابقه با شوروی تا اوایل آذر ادامه دارد و پس از آن مجدد برای شرکت تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی تایلند تعطیل می‌شود و ادامه آن از اواسط دی پیگیری خواهد شد.


حکومت نظامی مانع شروع لیگ

پس از مصاف تیم‌ملی متحول‌شده در مقابل شوروی، فدراسیون فوتبال پس از ۳ هفته تعطیلی مسابقات دوباره برنامه هفته چهاردهم این رقابت‌ها را اعلام کرد. طبق این برنامه سیاه‌جامگان خراسان باید در ساعت ۱۶:۳۰ جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ در ورزشگاه خانگی‌اش سعد‌آباد به‌مصاف رستاخیز خرمشهر می‌رفت. شهباز با نیرو، پرسپولیس با ذوب‌آهن در تهران و ماشین‌سازی با دارایی در تبریز و ملوان نیز با بانک‌ملی در انزلی رقابت می‌کردند و البته تراکتورسازی و نفت‌آبادان و تاج و هما هم ۲ روز بعد دیدار داشتند. دیدار پاس و برق‌شیراز هم به‌دلیل شرکت پاسی‌ها در تورنمنت کره‌جنوبی به زمان دیگری موکول شده بود، اما به‌دلیل اعلام حکومت نظامی به‌جز یک دیدار، سایر مسابقات لغو شد و فقط در انزلی مسابقه ۲ تیم برگزار شد تا بدین‌گونه آخرین رقابت لیگ ششم رقم بخورد.


تلاش بی‌فرجام

پس از حدود یک‌ماه بلاتکلیفی و انجام تمرینات نامرتب تیم‌ها، فدراسیون فوتبال روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۶ مهر را دوباره برای برگزاری رقابت‌های هفته چهاردهم اعلام کرد، اما این‌بار هم زور فدراسیون کارگر نیفتاد و بازهم رقابتی برگزار نشد و نحسی ۱۳ دامن لیگ ششم را گرفت و پرونده این رقابت‌ها برای همیشه نیمه‌تمام ماند. پس از مدت کوتاهی کامبیز آتابای پس از ۶ سال ریاست بر مسند فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا کرد و درحالی‌که قرار بود هوشنگ دیده‌بان، دبیر پرتلاش این فدراسیون، امور را با عنوان سرپرست تا رقابت‌های آسیایی بانکوک به پیش ببرد، او هم استعفا کرد و چراغ فدراسیون فوتبال تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاموش شد.


۹امتیاز از ۲۶نمره

در پایان این لیگ ناتمام شهباز از ۱۲ بازی با ۱۸ امتیاز صدرنشین بود و تیم‌های پرسپولیس و تاج با همین تعداد بازی و ۱۷ امتیاز در تعقیب شهباز بودند. پاس با ۱۳ بازی و ۱۶ امتیاز، ملوان از ۱۴ و نیروی اهواز از ۱۳ بازی با ۱۵ امتیاز، ماشین‌سازی و تراکتورسازی از ۱۲ بازی با ۱۲ امتیاز، نفت‌آبادان و بانک‌ملی و برق‌شیراز با ۱۲ امتیاز از ۱۳ بازی (نفت از ۱۲ بازی) در رتبه‌های سوم تا دوازدهم قرار داشتند و تیم‌های رستاخیز خرمشهر با ۱۰، ابومسلم با ۹، دارایی و هما با ۷ امتیاز ۴ تیم پایانی جدول بودند که دارایی یک بازی کمتر داشت و ۳ تیم دیگر این میزان امتیاز را از ۱۳ بازی کسب کرده بودند. در هفته آینده به تحلیل فنی ابومسلم در این مسابقات خواهیم پرداخت تا پرونده تیم‌های باشگاهی استان از اولین حضور در مسابقات باشگاه‌های کشور در سال۱۳۴۹ تا پایان جام تخت‌جمشید در سال۱۳۵۷ را تکمیل کرده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->